Latarnik wskaże e-drogę
Spis treści

Stowarzyszenie Miasta w Internecie rozpoczyna projekt szkoleniowy skierowany do wszystkich osób, które skończyły 44 lata.
Tematyka szkolenia obejmuje różnorodne zagadnienia związane z korzystaniem z Internetu dla potrzeb załatwiania różnorodnych spraw osobistych i zawodowych, a w szczególności w kontaktach z administracją samorządową, centralną oraz instytucjami publicznymi. Co może być tematem szkolenia? Możesz zadecydować o tym samodzielnie. Poniżej przykładowe zestawy tematyczne.
Celem projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa III: Cyfrowe kompetencji społeczeństwa, Działanie 3.1 – działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych jest podniesienie wiedzy i umiejętności mieszkańców Polski.
Tematyka szkolenia dostosowana jest do potrzeb każdego uczestnika. Osoba prowadząca szkolenia – „Latarnik” w oparciu o Lokalny Plan Działania realizuje szkolenia dla Uczestników Projektu (UP) w wymiarze podstawowym trwającym minimum 8h szkoleniowych. Szkolenie, w miarę potrzeb uczestników może zostać wydłużone do 16h szkoleniowych. Szczegółowy harmonogram szkoleń ustalany jest bezpośrednio pomiędzy Latarnikiem a uczestnikiem i zawsze zawiera zagadnienia z zakresu e-usług, czyli kontaktu z administracją samorządową i rządową za pośrednictwem internetu.
Szkolenie kładzie akcent na wykorzystanie Internetu dla potrzeb rozwoju osobistego poprzez udział w szkoleniach on-line i webinariach tematycznych, co wpływać będzie na doskonalenie wiedzy i warsztatu pracy pracownika instytucji publicznych.
Moduły tematyczne dla urzędników
Lp. |
Temat |
Liczba godzin |
1 |
Mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z kompetencji cyfrowych |
1 |
2 |
Bezpieczeństwo komputera i w Internecie |
2 |
3 |
Dostępność zasobów Internetu – z czego można legalnie korzystać |
1 |
4 |
E-PUAP i powiązane e-usługi publiczne |
4 |
5 |
Kontakt z petentem – komunikatory internetowe i bezpieczeństwo ich używania |
2 |
6 |
Korzystanie z platform usług elektronicznych instytucji |
4 |
7 |
Obsługa bankowości elektronicznej |
1 |
8 |
Korzystanie z platform edukacyjnych online |
1 |
|
Łącznie |
16 |
Szkolenie kładzie akcent na wykorzystanie Internetu dla potrzeb rozwoju kontaktów osobistych z wyborcami - mieszkańcami okręgu wyborczego i całej gminu/powiatu poprzez udział w spotkaniach on-line organizowanych na platformach ogólnodostępnych.
Moduły tematyczne dla radnych
Lp. |
Temat |
Liczba godzin |
1 |
mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z kompetencji cyfrowych |
1 |
2 |
Bezpieczeństwo komputera i w Internecie |
1 |
3 |
Dostępność zasobów Internetu – z czego można legalnie korzystać |
1 |
4 |
E-PUAP i powiązane e-usługi publiczne, |
4 |
5 |
Kontakt z urzędnikiem i wyborcą – komunikatory internetowe i bezpieczeństwo ich używania |
4 |
6 |
Korzystanie z platform usług elektronicznych instytucji |
4 |
7 |
Obsługa bankowości elektronicznej |
1 |
|
Łącznie |
16 |
Szkolenie kładzie akcent na wykorzystanie Internetu dla potrzeb prowadzonej działalności, a w szczególności kontakt z instytucjami i platformami sprzedażowymi związanymi z rynkiem rolnym.
Moduły tematyczne dla rolników
Lp. |
Temat |
Liczba godzin |
1 |
mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z kompetencji cyfrowych |
1 |
2 |
Bezpieczeństwo komputera i w Internecie |
1 |
3 |
zasoby tematyczne Internetu dla rolników: porady, doradztwo zawodowe, fora rolnicze |
1 |
4 |
E-PUAP i powiązane e-usługi publiczne, |
4 |
5 |
Programy pomagające zarządzać gospodarstwem rolnym |
2 |
6 |
Korzystanie z platform usług elektronicznych instytucji (KRUS, ARR, ARiMR, KOWR) |
4 |
7 |
Obsługa bankowości elektronicznej |
1 |
8 |
Promocja i sprzedaż produktów w Internecie |
1 |
9 |
Zakupy w Internecie: artykuły do produkcji rolnej, sprzęt, urządzenia |
1 |
|
Łącznie |
16 |
Szkolenie kładzie akcent na wykorzystanie Internetu dla potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej, kontaktu z instytucjami rządowymi i samorządowymi oraz platformami pozyskiwania kontrahentów, pracowników oraz umozliwiających handel w Internecie.
Moduły tematyczne dla przedsiębiorców
Lp. |
Temat |
Liczba godzin |
1 |
mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z kompetencji cyfrowych |
1 |
2 |
Bezpieczeństwo komputera i w Internecie |
1 |
3 |
zasoby tematyczne Internetu dla przedsiębiorców: porady, doradztwo biznesowe, fora tematyczne |
1 |
4 |
E-PUAP i powiązane e-usługi publiczne: CEIDG, Mój Gov, |
4 |
5 |
Programy pomagające zarządzać małą firmą |
2 |
6 |
Korzystanie z platform usług elektronicznych instytucji (ZUS, Urząd Pracy, Urząd Skarbowy, ) |
4 |
7 |
Obsługa bankowości elektronicznej |
1 |
8 |
Promocja i sprzedaż produktów w Internecie |
1 |
9 |
Zakupy w Internecie: artykuły do produkcji , sprzęt, urządzenia, podwykonawcy |
1 |
|
Łącznie |
16 |
Szkolenie kładzie akcent na wykorzystanie Internetu dla potrzeb rozwoju osobistego poprzez udział w szkoleniach on-line i webinariach tematycznych oraz portalach poświęconych poszukiwania pracy, co wpływać będzie na podnoszenie wiedzy i możliwość łatwiejszego znalezienia pracy.
Moduły tematyczne dla bezrobotnych
Lp. |
Temat |
Liczba godzin |
1 |
mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z kompetencji cyfrowych |
1 |
2 |
Bezpieczeństwo komputera i w Internecie |
1 |
3 |
zasoby tematyczne Internetu dla bezrobotnych: porady, doradztwo zawodowe, fora tematyczne, pośrednicy pracy, planowanie kariery zawodowej |
2 |
4 |
E-PUAP i powiązane e-usługi publiczne: Mój Gov, Urząd Pracy |
4 |
5 |
Zdrowie w Internecie i teleopieka |
2 |
6 |
Korzystanie z platform usług on-line: Google, MS Teams, |
4 |
7 |
Obsługa bankowości elektronicznej |
1 |
8 |
Multimedia i strony internetowe |
1 |
9 |
Zakupy w Internecie |
1 |
10 |
Komunikacja w Internecie |
1 |
|
Łącznie |
16 |
Szkolenie kładzie akcent na wykorzystanie Internetu dla potrzeb kontaktów z rodziną i znajomymi oraz rozwoju zainteresowań poprzez udział w szkoleniach on-line, webinariach tematycznych, co wpływać będzie na doskonalenie wiedzy i utrzymania dobrej kondycji psychicznej i fizycznej.
Moduły tematyczne dla UTW
Lp. |
Temat |
Liczba godzin |
1 |
mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z kompetencji cyfrowych |
1 |
2 |
Bezpieczeństwo komputera i w Internecie |
1 |
3 |
Komunikacja w Internecie: e-mail i komunikatory |
2 |
4 |
E-PUAP i powiązane e-usługi publiczne: Mój Gov, Portal pacjenta |
2 |
5 |
Zdrowie w Internecie i teleopieka |
2 |
6 |
Korzystanie z platform usług on-line |
2 |
7 |
Obsługa bankowości elektronicznej |
2 |
8 |
Multimedia on-line: filmy i muzyka |
2 |
9 |
Zakupy w Internecie |
2 |
|
Łącznie |
16 |